A munka minősége nagyban függ attól, hogy a dolgozók milyen közegben végzik a mindennapi feladataikat. Most megmutatjuk azt, hogy milyen az igazán jó munkakörnyezet egy call center esetében.
Az, hogy egy call center milyen minőségű szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, sok dolog képes lehet meghatározni. Nagyban függ például attól, hogy az ügyintézők milyen körülmények közt dolgoznak. Minél élhetőbb a munkakörnyezet, annál elégedettebbek a kollégák, és annál magasabb minőségben végzik mindennapi feladataikat.
Az ideális közeg megteremtése azonban nem csak a megfelelő technológiai infrastruktúráról szól, hanem az ideális munkahelyi kultúra megteremtéséről is.
Ebben a cikkben megmutatjuk azt, hogy milyen lépéseket tehetünk annak érdekében, hogy hatékony és produktív munkakörnyezetet teremtsünk, ezáltal hozzájárulva mind a munkavállalók, mind az ügyfelek elégedettségének növeléséhez.
Egy sikeres call center kialakítása összetett feladat. Az egyik legfontosabb lépést azonban minden esetben a megfelelő technológiai alapok megteremtése jelenti. Ez magában foglalja a modern telefonrendszerek, az automatizált megoldások, valamint egy jól működő CRM rendszer integrációját is.
Érdemes tudni, hogy az innovációba még a legkisebb vállalkozásoknak is megéri fektetnie. Hiszen a technológiai háttér és az infrastruktúra fejlesztése nem csak a munkafolyamatok hatékonyságát turbózza fel, de a munkavállalók, valamint az ügyfelek elégedettséget is képes hatékonyan növelni. Ez pedig nagyban hozzájárulhat a hatékony, produktív működéshez.
Lényeges tehát, hogy első lépésként mindig a kényelmesen használható, modern, akadálymentes infrastruktúra kialakítására törekedjünk, és lehetőleg ne riadjunk vissza a legújabb technológiai vívmányok megismerésétől és munkafolyamataink során történő alkalmazásától.
Sokan úgy gondolják, hogy az ideális munkakörnyezet kialakításához elégcsupán az infrastruktúrát modernizálni. Ez azonban nem teljesen igaz. A folyamatos fejlesztés valóban fontos, hiszen a hatékony munkavégzés szempontjából elengedhetetlen, hogy naprakészek legyünk, a munkavállalóink számára pedig elérhető legyen a megbízható technológia. Legalább ennyire fontos azonban a pozitív és támogató légkör kialakítása is.
A dolgozók sokkal szívesebben mennek be egy olyan céghez reggelente, amelyről tudják, hogy minden egyes munkatársára fontos láncszemként tekint. Előtérbe helyezi a folyamatos fejlődést és tanulást, az alkalmazottak sikerét pedig a saját sikereinek tekinti. Az ilyen munkakörnyezetben dolgozó ügyintézők általában boldogabbak, jobban érzik magukat a pozíciójukban, ennek köszönhetően pedig jobban is teljesítenek.
Ezt igazolják azok a felmérések is, melyek szerint a munkahelyét elhagyó alkalmazottak nem kevesebb mint 58 százaléka nem a fizetésre vagy a munkaidőre panaszkodik, sokkal inkább a negatív irodai légkörre. Többségük azt mondta, hogy a megfelelő vezetés és az ideális környezet mellett akár egy alacsonyabb fizetést kínáló cégnél is hajlandó lenne kitartani.
Amennyiben tehát nem szeretnénk elveszíteni a jól képzett munkaerőt, de szeretnénk a költségvetést is észszerű keretek közt tartani, érdemes nagy hangsúlyt fektetnünk a pozitív és inspiráló munkahelyi környezet kialakítására.
Hogy a munkahelyi légkört mikor nevezzük pozitívnak és inspirálónak, az több dologtól is függhet. Az alábbi néhány körülmény nagyban hozzájárulhat a call centerben dolgozó ügyintézők elégedettségéhez.
Végeredményben elmondható, hogy egy call center hatékonysága nagyban függhet attól, hogy az ott dolgozó ügyintézők hogy érzik magukat és miként vélekednek az őket körülvevő munkakörnyezetről és vállalati kultúráról.
A frusztrált és kiégett munkavállaló nem tudja megfelelően ellátni a feladatait, a munkához való negatív hozzáállás pedig az ügyfélelégedettséget is negatív irányba befolyásolhatja.
Éppen ezért fontos, hogy vezetőként a korszerű infrastruktúra kialakításába, a kényelmes és élhető munkakörnyezet megteremtésébe, a kollégák továbbképzésébe, valamint mindennapos motivációjukba egyaránt elegendő energiát fektessünk.
A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a cookie-k, hogy tároljuk az eszközinformációkat és/vagy hozzáférjünk azokhoz. Ezen technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra, hogy olyan adatokat dolgozzunk fel ezen az oldalon, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmaradása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos funkciókat és funkciókat.